مقاله تکمیلی خط تولید ترشی و شور

در این مقاله شما را با مراحل مختلف خط تولید ترشی و شور آشنا خواهیم کرد.

بررسی ترشی جات از دیدگاه صنایع غذایی

با استفاده از فرایند ترشی انداختن می توان مواد خوردنی فاسد شدنی را تا چند ماه سالم نگه داشت. اگر ماده خوراکی ، خود دارای آب کافی باشد، تنها افزودن نمک برای ساختن ترشی کافی است. بر خلاف فرایند کنسرو کردن در ترشی گذاشتن نیازی به استریل نمودن کامل ماده خوراکی نمی‌باشد.

اسیدیته ترشی سبب می‌شود که هیچ باکتری یا قارچی نتواند به راحتی در چنین محیطی نمو کند. فرایند ترشی انداختن برای نگهداری از مواد خوراکی و استفاده آنها در بیرون از فصل برداشت شان بوجود آمد.

توضیح مختصری درباره خیار شور:

خیارشور یک خوراکی از نوع ترشی است. برای تهیه خیار شور، خیار را در یک بازه زمانی مشخص در سرکه و آب شور یا محلول‌های دلخواه دیگر قرار می‌دهند. در نوعی دیگر خیار را در محیط‌های اسیدی، مانند لاکتیک اسید می‌گذارند.

مانند سایر گیاهان ترشی‌شده، خیارشور نیز کالری کمی دارد. خیارشور دارای مقداری کافی ویتامین کا است. یک خیارشور به طور میانگین حاوی ۱۲ تا ۱۶ میکروگرم و تقریباً ۱۵٪ تا ۲۰٪ ویتامین کای مورد نیاز بدن در یک روز است. همچنین خیارشور حاوی سه کیلوکالری انرژی است که از کربوهیدرات‌های موجود در خیار به دست می‌آید. به هر حال خیارشور حاوی سدیم زیادی است. به طوری که هر خیارشور متوسط ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم سدیم دارد در حالی که بیشینه سدیم روزانه مورد نیاز یک فرد، ۲۴۰۰ میلی‌گرم است.

 

 

در ادامه با سایر مقالات ما در شب چره ، همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید